De e-bike test dagen bij De Singel Tweewielers zijn weer begonnen!

De Singel Tweewielers is geheel vernieuwd! Het werd tijd voor uitbreiding. Na een grote verbouwing hebben wij nu 100 vierkante meters EXTRA showroom gecreëerd. Dus nog meer fietsen direct uit voorraad leverbaar! Kom nu gratis de goedkoopste A-merk fietsen en e-bikes testen. Vind uw juiste fiets vandaag nog of bekijk het huidige aanbod fietsen in onze webshop!

Kom jij ook bij ons E-bikes testen?

Bij De Singel Tweewielers hebben we meer dan 200 e-bikes op voorraad. Waarom een e-bike testen? Een e-bike is net als een auto zeer persoonlijk door een legio aan opties. Denk hierbij aan een specifiek motorsysteem, het vermogen van de elektrische motor, het vermogen van de accu en gemiddelde accuduur. Wij begrijpen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Tijdens het testen van de e-bike kom jij erachter welk vermogen en motorsysteem het best bij jouw past! Je bent elke dag welkom om een elektrische fiets te testen.

Direct uw fiets meenemen!

Ben je overtuigd van de e-bike die je zojuist getest hebt? Doordat wij meer dan 200 e-bikes met verschillende typen motorsystemen van verschillende merken op voorraad hebben, bestaat er de mogelijkheid om de fiets direct mee naar huis te nemen om er gelijk van te kunnen genieten!  Ook kunnen wij de fiets GRATIS bij u thuis bezorgen.

Waarom bij de Singel Tweewielers?

  • Goedkoopste A-merk fietsen en e-bikes, zoals Sparta, Batavus, RIH, Merida en Cortina
  • Hoge korting en inruil mogelijk
  • Uw fiets of e-bike direct uit voorraad leverbaar
  • Bijna alle typen motorsystemen op voorraad, zoals Bosch, Shimano, Yamaha, Ion, E-motion, Bafang, Ecomo en RIH

Kom gratis uw e- testen bij de Singel Tweewielers in Jubbega. Krijg persoonlijk en deskundig advies van onze medewerkers die de tijd voor u nemen!

Motorsystemen elektrische fietsen

Er zijn drie manieren om een aandrijving te plaatsen op de fiets. In de as bij het voorwiel, bij de trappers en in de as van het achterwiel. Daarnaast heeft een e-bike een rotatie sensor of een krachtsensor of allebei.

Bij een rotatiesensor geeft de fiets direct ondersteuning wanneer de trapper beweegt. Bij een krachtsensor moet je eerst kracht op de pedalen uitoefenen voordat de e-bike mee gaat helpen. De plaatsing van de motorsystemen is bepalend voor het rijgedrag, snelheid en overige prestaties. Welk type motorsysteem past bij u?

Voorwielmotor elektrische fiets

Het motorsysteem wordt geplaatst in het voorwiel in de as. Het grote voordeel van deze motoren is dat ze voordeliger zijn dan een trapasmotor en achterwielmotor. Daarnaast krijgt de fietser het gevoel voortgetrokken te worden. Dit kan een voorkeur zijn. Nadeel is dat ze minder geschikt zijn voor scherpe bochten en heuvelachtig landschap. Tijdens het versnellen in bochten kan het voorkomen dat het wiel wegglijdt, omdat de kracht in het voorwiel zit. In heuvelachtig landschap vergt meer energie, omdat de kracht uit het voorwiel moet komen en de gewichtsverdeling niet ideaal is. Kortom, deze motor is ideaal voor het gebruik in de stad en op het platteland.

Middenmotor elektrische fiets

De middenmotor zit bij de trappers. Het grote voordeel is dat deze motor direct op het zwaartepunt zit, waardoor de kans op uitglijding in bochten zeer gering is. Dit maakt het rijgemak en rijgedrag van de e-bike gunstiger. Volgens de fabrieken zijn deze type motoren efficiënter, waardoor ze zuiniger zijn, dus langer meegaan op een accu. Een nadeel is dat de fiets met middenmotor iets prijziger is en sommige modellen maken wat geluid. De trapasmotor is wel gunstig voor heuvelachtig landschap door de ideale gewichtsverdeling. Kortom, deze motor levert meer kracht dus is hij ideaal voor zowel gebruik in heuvelachtige gebieden en in de bergen en op het platteland.

Achterwielmotor elektrische fiets

De achterwielmotor is stiller (geluid verdwijnt in de wind). Een achterwielmotor geeft je een steuntje in de rug. Denk maar aan het fietsen met de wind mee. De achterwielmotor heeft ook nadelen. Zo slijten de derailleursystemen sneller, dus heeft het vaker onderhoud nodig. Echter is er nu ook een achterwielmotor ontwikkeld met ingebouwde versnellingsnaaf en dichte kettingkast, dit is veel onderhoudsvriendelijker. Het wisselen van de band vergt meer inspanning en heeft het een lager rendement. Kortom, deze motoren leveren iets meer comfort en geven het idee dat u op een gewone fiets zit.